Om sidan

Välkommen!

Jag som skriver här heter Sofia Blomberg och jobbar som bagerilärare på Tranellska gymnasiet i Västerås.

På den här bloggen samlar och strukturerar jag recept utifrån hur kurserna i gymnasieutbildningen till bagare/konditor ser ut. Det finns också länkar till undervisningsvideor och teorigenomgångar. Alla bilder som finns vid recepten visar sånt som eleverna på skolan har bakat.

Under varje kurs kan du läsa kunskapskraven från skolverket. För att ”översätta” kunskapskraven till vad vi gör i skolan finns en flik som heter ”Att kunna efter *kursnamn*”. Där kan du läsa om vad jag som lärare förväntar mig att du kan efter kursen. För att se vilka recept som vi jobbar med för att lära det som ska kunnas efter kursen kan du klicka på ”Recept *kursnamn*”. Det finns också ett sökfält där du kan söka fram olika recept!

Mycket nöje och baka på! Sofia